Det nya året har kickat igång och har givit oss ett nytt decennium; 10-talet. Det ska bli spännande att se hur de närmsta 10 åren kommer att påverka oss och förändra oss. Säkert är ATT vi kommer att förändras, men hur?
The Knifes "Heartbeats", framröstad som 00-talets bästa låt.
Förra decenniet såg framväxten av några av världens idag största varumärken. Vilka nya, idag okända varumärken kommer vara en del av våra liv när 10-talet blir 20-tal?
Vi kan nu läsa om 2010 års trender inom en stor mängd olika områden. Jag väljer dock att begränsa mig till att titta på 10 konsumenttrender från trendwatching.com:
BUSINESS AS UNUSUAL
Forget the recession: the societal changes that will dominate 2010 were set in motion way before we temporarily stared into the abyss. More »
URBANY
Urban culture is the culture. Extreme urbanization, in 2010, 2011, 2012 and far beyond will lead to more sophisticated and demanding consumers around the world. More »
REAL-TIME REVIEWS
Whatever it is you're selling or launching this year, it will be reviewed 'en masse', live, 24/7. More »
(F)LUXUARY
Closely tied to what constitutes status (which is becoming more fragmented), luxury will be whatever consumers want it to be over the next 12 months. More »
MASS MINGLING
Online lifestyles are fueling and encouraging 'real world' meet-ups like there's no tomorrow, shattering all cliches and predictions about a desk-bound, virtual, isolated future. More »
ECO-EASY
To really reach some meaningful sustainability goals this year, corporations and governments will have to forcefully make it 'easy' for consumers to be more green, by restricting the alternatives. More »
TRACKING AND ALERTING
Tracking and alerting are the new search, and 2010 will see countless new INFOLUST services that will help consumers expand their web of control. More »
EMBEDDED GENEROSITY
This year, generosity as a trend will adapt to the zeitgeist, leading to more pragmatic and collaborative donation services for consumers. More »
PROFILE MYNING
With hundreds of millions of consumers now nurturing some sort of online profile, 2010 is a good year to introduce some services to help them make the most of it (financially), from intention-based models to digital afterlife services. More »
MATURIALISM
2010 will be even more opinionated, risqué, outspoken, if not 'raw' than 2009; you can thank the anything-goes online world for that. Will your brand be as daring? More »
Många av dessa trenderna utgörs av mer djupgående och avgörande förändringar som kommer påverka vårt sätt att leva. Trender som kommer få oss att ifrågasätta hela vår livsstil och meningen med vår existens. Vi har ett spännande årtionde framför oss!
The Value Of Distinctive Brand Assets In B2B And B2C
19 timmar sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar