fredag 28 augusti 2009

Komm!


Utan att övertolka Sveriges Kommunikationsbyråers (före detta Sveriges Reklamförbund) nya logga Komm! så tycker jag att den bra. Den både kommunicerar aktivitet och uppmanar till aktion. Förhoppningsvis kommer Sveriges Kommunikationsbyråer därmed också ta en aktiv roll i kommunikationsbranschens utveckling.

Med namnbytet från Sveriges Reklamförbund till Sveriges Kommunikationsbyråer tidigare i år har man ju gått från att tala om Reklam till att tala om Kommunikation. Fortfarande är reklambyrån ett mycket vedertaget begrepp i samhället trots att utbudet av byråer med olika inriktningar är större än någonsin: designbyrå, eventbyrå, PR-byrå, webbyrå, varumärkesbyrå, med fler. Därför är det också viktigt med en branschorganisation som företräder alla.

Men diskussionen om vad kommunikation är och ska vara handlar inte bara om dess olika discipliner. Det handlar lika mycket om var gränsen går för hela kommunikationsbranschen.

Den utvecklingen kommer vara intressant att följa.

1 kommentar:

  1. Det där utropstecknet för ju tankarna till en viss skola... //Ellinor

    SvaraRadera